dilluns, 7 d’abril del 2008

Publicitat filosófica

>

Ja fa temps que els anuncis han perdut la qualitat de les notícies però originariament havíen d’acomplir la funció d’informar la gent de l'aparició de nous productes al mercat. Aquesta aparició era interpretada, a causa de l'objectiu publicitari, com una bona nova per a els compradors. D'aquí bé que pugui interpretar-se el llenguatge publicitari com un llenguatge evangèlic: L'expansió de la bona nova. I, al mateix temps, gràcies a una lógica d'enunciats reversibles, que els evangelis puguin ésser interpretats en clau publicitaría. L'anunci del producte més impressionant de la história s'anomenà: Déu, ésls seus efectes miraculosos: Salvació.
Partint d'un convenciment anàleg (potser més matitzat però amb el mateix fons) Sloterdijk encara una lectura amb un marcat to economico-lingüistic de l'obra de Nietzsche, sota el pretext que Nietzsche, ell mateix, considerava la seva obra un cinqué evangeli.

Un bon llibre i curt.

"Sobre la mejora de la buena nueva" Sloterdijk, Ed. Siruela